آخرین اخبار و مقالات
1395/10/23 08:48

#انتخاب_دوربین_مناسب : انتخاب دوربین مداربسته مناسب

در انجام ارزیابی مکان اجرای پروژه ، شما مشخص می کنید که چه تعداد دوربین مورد نیاز خواهد بود، و الزامات عمومی هر یک از دوربین ها چه می باشند، از جمله: مکان قرارگیری، میدان دید و شرایط نوری محیط. بر اساس این اطلاعات، شما قادر به محدود کردن انتخاب خود از دوربین مناسب برای هر موقعیت خواهید بود.

 

ویژگی های اصلی:


چندین ویژگی اصلی دوربین وجود دارد که شما نیاز به در نظر گرفتن آنها دارید:

وضوح یا  Resolution


وضوح تصویر، اندازه گیری سطحی از جزئیات یک تصویر را در بردارد و می تواند نقش محوری در شناسایی موفق مظنون یا جزئیات بیشتر از حادثه بازی کند. بنابراین، از سرمایه گذاری برای یک دوربین که تفکیک پذیری بالاتری، به ویژه برای ضبط جزئیات بیشتر دارد مضایقه نباید کرد.

لوکس  Lux


لوکس دوربین میزان نور مورد نیاز برای گرفتن یک تصویر قابل مشاهده است. دوربینی که لوکس پایین تری دارد بهتر است زیرا می تواند در شرایط کم نور نیز تصویر برداری کند
برای مثال، دوربین های مادون قرمز (IR)، می تواند در تاریکی کامل تصویر برداری کند، به طوری که آنها در 0 لوکس در حالت IR قرار می گیرند. جرایم اغلب در مکان های تاریک اتفاق می افتد، بنابراین ما شما را تشویق به انتخاب دوربین با کمترین لوکس ممکن می کنیم.   

فاصله کانونی  FOV

فاصله کانونی لنز دوربین، تعیین کننده چگونگی گستردگی و یا باریکی محیط قابل مشاهده توسط دوربین می باشد. فواصل کانونی پائین و یا میدان دید گسترده تر به طور معمول برای پوشش گسترده مناطق، به طوری که برای مستند سازی فعالیت های محیط می تواند استفاده شود. فاصله کانونی بالاتر برای به دست آوردن جزئیات بیشتری از افراد و یا وسایل نقلیه عبوری از نقاطی مانند درها و یا دروازه ها استفاده می شود.
علاوه بر این، فاصله کانونی بالاتر زمانی مفید است که منطقه ای که باید مشاهده شود در دور دست باشد. برای محاسبه طول دقیق فاصله کانونی لنز مناسب برای یک مکان خاص، می توانید از نرم افزارهای مخصوص محاسبه فاصله کانونی استفاده نمائید.


لنز ثابت Fixed در مقابل لنز با فاصله کانونی متغییرvari-focal lenses

لنز ثابت نمی تواند زوم نزدیک یا دور داشته باشد، که فوکوس مناسب بر اساس طول فاصله کانونی از پیش تعیین شده ارائه می دهد. لنز با فاصله کانونی متغیر را می توان برای سفارشی کردن محیط دید در هنگام نصب بصورت دلخواه تنظیم کرد.

*نکته : برخی از دوربین ها ، مانند دوربین دام، همراه با لنز عرضه می شوند دوربین های دیگر، مانند دوربین های صنعتی، نیاز به خرید لنز بصورت جداگانه دارند. این به شما اجازه می دهد گزینه های مختلفی برای ایجاد دوربین مناسب براساس نیازهای خود داشته باشید.

صدا

اضافه کردن یک میکروفن با کیفیت بالا به سیستم شما می تواند به قابلیت های سیستم نظارت تصویری شما پویایی بیشتری اضافه کند. قرارگیری میکروفن در مکان مناسب می تواند جزئیات بیشتری را در مورد مجرمان، از قبیل: محل زندگی، نام و سایر اطلاعات مربوط به مجرمان را ضبط کند.
برخی از دوربین ها  دارای میکروفن داخلی هستند، یا شما می توانید یک میکروفون مستقل به صورت جداگانه خریداری و با سیستم خود ادغام نمائید.

 اشکال دوربین

چندین فرم و شکل مختلف برای انتخاب در دسته بندی دوربین ها وجود دارد، که هر کدام مزایای منحصر به فردی ارائه می دهند.
به عنوان مثال: دوربین های جعبه ای اغلب به عنوان یک نیروی بازدارنده قابل رویت برای مجرمان نصب می شوند، در حالی که دوربین های دام اغلب برای کاربری های دکوراتیو و تزئینی استفاده می شود.

دوربین های جعبه ((Box ​Cameras

دوربین های صنعتی برای شما نهایت انعطاف پذیری را فراهم می سازند. آنها به خوبی بیش از 2000 اندازه مختلف لنز را قبول می کنند و با انواع پایه های استاندارد (براکت) قابل نصب می باشند. و با استفاده از تجهیزات و ضمائم جانبی مانند انواع کاورها آنها را می توان در برابر ضربه یا سرما و گرما و آب ایمن ساخت.
از آنجا که دوربین های صنعتی شکل کلاسیک دارند، آنها معمولا به عنوان یک بازدارنده جرم و جنایت استفاده می شوند، و به صورت علنی به مردم اعلام می کنند که آنها تحت نظارت هستند.

دوربین دام

دوربین های دام دوربین های نیمه کروی یا گنبدی شکل بصورت دکوراتیو طراحی می شوند و مناسب برای کاربری هایی که نیاز به امنیت نامحسوس دارند، مانند رستوران، فضاهای اداری و یا اماکن مسکونی. دوربین های دام در حال حاضر تقریبا همه ویژگی های موجود برای یک دوربین امنیتی را در یک محفظه گنبدی شکل ارائه می دهند -- به طوری که نصب آنها بسیار آسان است.
دوربین های دیگری نیز از لحاظ شکل وجود دارند مثلاً دوربین های مادون قرمز استوانه ای شکل که خصوصیات توانایی دید در شب، ضد آب و مقاوم در برابر ضربه و نیز امکانات دیگر را در خود جای داده اند. البته دوربین های پین هول و مینیاتوری را نیز نباید نادیده گرفت چرا که بدلیل شکل و اندازه کوچک این دوربین ها استفاده بصورت کاملاً نامحسوس امنیتی را میسر ساخته.
*
نکته: جدید ترین نسل دوربین در بازار های امنیتی، دوربین های  تحت شبکه هستند پروتکل اینترنت (IP) است. در حالی که چند سالی است که وارد بازار شده اند ، آنها نشان می دهند که آینده ای امیدوار کننده در صنعت تجهیزات امنیتی با ویژگی های هوشمند در راه است. توانایی و ویژگی های منحصر به فرد این دوربین ها نیاز به بررسی و معرفی کامل دارد که در این بحث نمی گنجد.


توانمندی ها

 

فضای داخلی  Indoor

دوربین های داخلی معمولا کوچکتر و کمتر آشکار است. آنها سبک وزن طراحی شده اند به طوری که حتی می توان آنها را روی کاشی های سقفی نیز نصب کرد، و معمولاً ضد آب و یا ضد ضربه نمی باشند.
دوربین های داخلی به طور معمول ارزان تر از همتایان خود در فضای باز هستند، و برای سالها خدمات قابل اطمینان طراحی شده اند.

فضای بیرونی  Outdoor

از دوربین فضای باز به عنوان دوربین های ضد آب یا ضد ضربه و خرابکاری vandalproof  نام برده می شود، به دلیل استفاده از مواد سخت و نوع ساخت آنها در برابر انواع خرابکاری های احتمالی نیز مقاوم هستند.

*نکته : اگر شما در حال قرار دادن دوربین در فضای باز در یک منطقه با شرایط آب و هوایی سخت هستید در نظر بگیرید که علاوه بر استفاده از محفظه های مخصوص فضای بیرونی دوربین، شما احتمالاً نیاز به استفاده از فن و هیترهای مخصوصی در داخل محفظه برای خنک کردن یا گرم نگه داشتن دوربین در شرایط آب و هوایی بد خواهید داشت.

 

روز / شب  (D / N)

ویژگی D / N حساسیت پائین به نور را بهبود می بخشد و تصویر واضح تری در شرایط کم نور ارائه می دهد و دوربین را قادر می سازد تا در تاریکی مطلق با کمک پروژکتورهای مادون قرمز خارجی تصویر برداری کند. دوربین های D / N در هنگام روشنایی مانند دوربین های رنگی کار می کنند و در نور کم پس از سنجش سطوح پایین تر نور، بلافاصله به حالت سیاه و سفید و حساس به نور بیشتر تغییر وضعیت پیدا می کنند.

 

مادون قرمز  Infrared

نور مادون قرمز برای چشم انسان نامرئی است، اما برای بسیاری از دوربین های نظارتی قابل مشاهده است، و به شما این امکان را میدهد که به تماشای مظنونینی بپردازید که از تاریکی برای محافظت خود استفاده می کنند. روشنایی  IRمی تواند دوربین شما را از روشنایی توسط لامپ ها بی نیاز سازد، در حالی که در برق صرفه جویی خواهد شد و آلودگی نوری نخواهیم داشت.
دوربین IR برای روشن کردن مناطق وسیع، طراحی نشده. آنها طراحی شده اند تا بر روی حوزه های کلیدی متمرکز باشند و باید در نقاط حساس ورودی مانند: درها، دروازه ها، و دیگر راههای اصلی قرار گیرند. در هنگام انتخاب یک دوربین IR، چیزی انتخاب کنید که محدوده پوشش آن بیشتر از مقداری که لازم دارید باشد اگر موضوع شما 60 متر دور است، از دوربین مادون قرمزی (IR) که تا 75 متر را پوشش میدهد استفاده کنید.


طیف پویای گسترده نور  (WDR)

WDR به دوربین ها برای ارائه تصویربرداری از شرایط نورانی متغییر کمک می کند. برای انجام این عمل از پردازشگرهای پیشرفته دیجیتال، استفاده می شود به طوری که دو عکس در نوردهی های مختلف از موضوع گرفته می شود و سپس با ترکیب آنها به یک تصویر واحد دست می یابیم.
دوربین WDR ایده آل برای شرایط نوری شدید، مانند: درگاه و یا پنجره ها یا مقابل چراغهای جلو اتومبیل و نیز ایده آل برای تصویر برداری شرایط مخالف نوری که به دنبال یک منطقه به خوبی روشن  یک منطقه تیره تر قرار میگیرد.    


wide dynamic range

زاویه عریض یا  Wide Angle

دوربین های زاویه باز، میدان وسیع تری نسبت به دوربین های استاندارد پوشش میدهند، و به شما اجازه می دهند تا برای پوشش مناطقی که نیاز به بیش از یک دوربین دارد از تعداد کمتری استفاده نمائید. دوربین های زاویه باز به طور معمول در اتاق های کوچک، حیاط ها و داخل وسایل نقلیه استفاده می شود.


تله فوتو

دوربین های دارای لنزهای تله فوتو توانایی در تصویر برداری از جزئیات دوربرد را دارند، از جمله: پلاک خودروها و جزئیات یک محیط شلوغ

چرخشی  Pan-Tilt-Zoom

دوربین های PTZ به طور خودکار می توانند حوزه ای که توسط کاربر مشخص می شود را کنترل کنند، در واقع می تواند مسیر حرکت افراد مشکوک و یا وسایل نقلیه را توسط دستوراتی که از دستگاه های فرمان دریافت می کند تعقیب و تحلیل کند. داشتن اطلاعات بیشتر در مورد مزایای دوربین های PTZ در اجرای پروژه ها مفید خواهد بود.


اینترنت پروتکل یا دیجیتال

دوربین های IP توانایی ارائه کیفیت تصویر بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند. آنها وضوح حتی تا چند برابر بیشتر از دوربین های آنالوگ مشابه فراهم می کنند. تفاوت اساسی بین دوربین های تحت شبکه و یک دوربین آنالوگ این است که دوربین های تحت شبکه واقعاً از ابتدا تا انتهای پروسه تصویر برداری دیجیتال باقی می مانند و تبدیل دیجیتال به آنالوگ که یک پروسه با تلفات اطلاعات تصویری می باشد را ندارد.
دوربین های دیجیتال وظایف یک دستگاه DVR همچون : فشرده سازی، تشخیص حرکت motion detection، و تنظیم تصویر را به خودی خود انجام می دهند و برای انتقال داده های کاملاً دیجیتالی از کابل های شبکه یا سیستم های WIFI استفاده می کنند. نرم افزارهای ضبط  دوربینهای IP ممکن است برخی از ویژگی های اضافی را ارائه دهند، اما دوربین بیشتر کار را انجام می دهد.
در مقابل، دوربین های مورد استفاده در سیستم های آنالوگ سنتی از کابل های ویدیوئی کواکسیال برای انتقال تصاویر خود به طور مستقیم به یک ضبط کننده ویدئویی دیجیتال استفاده می کنند، و به طور معمول هر دوربین نیاز به یک کابل اختصاصی برای خود دارد. برای ذخیره تصاویر بصورت دیجیتالی، تبدیل های متعدد از سیگنال های آنالوگ به دیجیتال قبل از ذخیره سازی لازم می باشد، اغلب در نتیجه این تبدیل ها کیفیت تصویر پایین تر از آی پی حاصل می شود.
پروژه های بزرگ IP اغلب کاهش در هزینه های نصب خواهند داشت،  و از زیر ساخت های شبکه موجود می توان برای راه اندازی دوربین ها استفاده نمود. که این خود هزینه کشیدن چندین کیلومتر کابل را حذف می کند و موجب صرفه جویی در اجرای پروژه می شود

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :