آخرین اخبار و مقالات
1399/11/16 10:50

9 سوالی که باید پیش از خرید یک سامانه ضبط تصاویر در نظر گرفت

خریدن یک سیستم مدیریت تصویر و تکنولوژی ذخیره سازی همیشه آسان نیست. اغلب نیاز دارید تا برخی عوامل را پیش از آنکه کسب و کار خود را با یک سخت افزار نظارت تصویری گره بزنید، در نظر داشته باشید. که در نتیجه آن میتوانید اطمینان پیدا کنید که از یک سامانه ضبط تصاویری بهره میبرید ک پاسخگوی نیازهای شما (و حتی بیش از آن) برای اهداف امنیتی شما میباشد. برای راحتی این روند انتخاب، در اینجا 9 سوالی که ممکن است بسیاری از افراد پیش از انتخاب یک سیستم ضبط تصاویر تحت شبکه برای کسب و کارشان فراموش کرده باشند را مرور خواهیم کرد.

nvr or server 9 question you have to ask

1- آیا نصب دستگاه NVR آسان است؟

شما به اندازه کافی برای چرخاندن کسب و کارتان نگرانی دارید. به همین علت یافتن یک تکنولوژی امنیتی که زندگی شما را راحت تر کند، و نه دشوارتر، بسیار حیاتی است. خوشبختانه، برخی سیستم های ضبط تصاویر تحت شبکه بصورت یک سامانه یکپارچه و آماده استفاده یا به اصطلاح Plug and Play به بازار می آیند. این دستگاه های NVR به همراه یک نرم افزار مدیریت تصاویر (VMS)، لایسنس و تمام ویژگی های مورد نیاز شما از پیش آماده شده اند. این بدان معنی است که با نصب این سیستم در کمترین زمان ممکن میتوانید نظارت بر کسب و کارتان را آغاز کنید.

2- آیا استفاده از این دستگاه NVR آسان است؟

در عین حالی که نصب یک دستگاه NVR ممکن است ساده باشد، اما کار کردن با آن میتواند دشوار باشد، بطوریکه کاربران ممکن است برای راهبری سیستم یا واکنش سریع به یک سانحه کار سختی را پیش رو داشته باشند. سیستم های مدیریت تصویری که دارای یک رابط کاربری قابل درک هستند به کاربران اجازه میدهند که بدون هیچ مشکلی محیط های کسب و کار را با ویژگی هایی همچون آیکون هایی که به راحتی قابل تشخیص هستند، منوهایی که به سادگی قابل پیمایش هستند و گزینه های برای کنترل دوربین های PTZ با فقط چند کلیک، نظارت و مدیریت کنند. تنظیمات قابل شخصی سازی از قبیل تصاویر زنده چرخشی و یا وارد کردن نقشه محل همه نمونه هایی هستند که میتوانند به سادگی کاربری کمک کنند.
اینکه بخواهید به همه این ویژگی هایی که میتواند سامانه نظارت تصویری را برای شما "قابل استفاده" کند میتواند چالش برانگیز باشد، اما نگران نباشید میتوانید از سازنده سیستم درخواست یک نسخه دمو از محصول را داشته باشید. در برخی از موارد، یک دوره آزمایشی مجانی (free trial) میتواند به شما اطمینان دهد که آیا این سامانه منطبق با همه نیاز های شما هست یا خیر.

3- آیا دستگاه NVR به سادگی با سایر سیستم های روی شبکه ادغام میشود؟

همیشه همه دوربین های IP با هر NVRی سازگار نیستند چونکه که همه سیستم عامل ها نمیتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هرچند، هستند محصولات IP که با یک پلتفرم باز راهی بازار میشوند، بنابراین دستگاه های تولید شده توسط سازنده های مختلف میتوانند با یکدیگر یا بصورت یکپارچه کار کنند. بنابراین، تا زمانی که NVR تحت یک پلتفرم باز ساخته شود، به احتمال زیاد میتواند با دیگر سیستم های روی شبکه ادغام شود.
زمانی که سیستم ها اجازه ادغام شدن با سیستم های ثالث را میدهند، کاربران توانایی کاربری و مدیریت دستگاه های مختلف روی شبکه را از یک محل خواهند داشت. این بدان معنی است که شما میتوانید با یک کلیک در محیط VMS یک درب را باز کنید و یا از طریق یک اسپیکر تحت شبکه یک اعلان زنده یا ضبط شده را پخش کنید.
همیشه انتخاب یک NVR با قابلیت Open Network Interface Forum (ONVIF) را در اولویت قرار دهید. یک محصول سازگار با ONVIF مجبور به رعایت یکسری استانداردهای خاص است که میتواند برای یک یکپارچه سازی بدون نقص با تولیدکنندگان دیگر به شما اطمینان بدهد.

4- آیا میتوانم از راه دور به NVR دسترسی داشته باشم؟

امروزه، کسب و کارها در یک فضای پر سرعت و بدون وقفه کار میکنند. بیشتر افراد حرفه ای برای سرزدن روزانه و بازدید از هشدارها یا تجزیه تحلیل تصاویر ضبط شده در مکان های مختلف کسب و کار خود زمان کافی ندارند. با دستگاه های ضبط کننده دیجیتال آنالوگ (DVRها) افراد حرفه ای مجبور بودند تحت این پارامترهای کاربری محدود کار کنند.
با اینحال، با ظهور NVRها، اکنون مردم میتوانند  تصاویر ضبط شده و یا زنده را از راه دور و از طریق شبکه به سادگی با لاگین شدن از طریق کامپیوتر یا تلفن همراه یا تبلت خود مشاهده کنند. اگر یک آلارمی فعال شده باشد، یک ایمیل اطلاع رسانی میتواند به یک دستگاه ارسال شود و شما میتوانید از راه دور آن را تایید کنید، تصویر آن لحظه را ذخیره کنید و یا تصاویر ضبط شده را بلافاصله برای مسئولین ارسال کنید.

5- یک NVR چه اندازه نگهداری نیاز دارد؟

مانند هر تکنولوژی دیگری، تا اندازه ای نگهداشت نیاز است. دانلود مرتب آپدیت های نرم افزار و فرمویر آخرین قابلیت ها و گهگاهی موارد امنیتی را برای سیستم شما فراهم خواهد کرد. برخی کسب و کارها از وجود یک فرد مقیم در حوضه آی تی بهره میبرند که میتواند در این موارد به آنها کمک کند. در حالی که برخی دیگر ترجیح میدهند NVR را بعد تنظیمات اولیه کنار بگذارند تا زمانی که به مشکلی برخورد کرده و توسط نهاد فراهم کننده از راه دور ایرادات آن را برطرف کنند. در این حالت، یک یکپارچه ساز سیستم ممکن است در ازای مبلغی پیشنهاد نگهداشت و طرح نظارت بر صحت عملکرد آن را بدهد.

6- آیا NVR پا به پای گسترش کسب و کار امکان رشد دارد؟

کسب و کارها در طول زمان نیاز به تغییر دارند و در این راستا سیستم نظارت تصویری نیز نیاز به تغییر دارد. کسب و کار شما ممکن است مکان ها و فضاهای جدیدی به مکان های فعلی اضافه کند و به همین ترتیب نیاز به اضافه کردن دوربین داشته باشد. و به نوبه خود، نیاز به افزودن فضای ذخیره سازی خواهید داشت. پیش بینی برای آینده یک رویکردهای حیاتی برای راه اندازی هر کسب و کاری است. خرید یک سیستم ضبط تصاویر که به راحتی قابل گسترش نیست میتواند به این معنی باشد که پیش از آنکه سرمایه خود برگردانده باشید مجبور شوید سیستم خود را ارتقا دهید. همیشه از خودتان سوال کنید:
• هم اکنون چه تعداد دستگاه نیاز دارم، و در آینده چه تعداد نیاز خواهم داشت؟
• چه مدت نیاز دارم که تصاویر ضبط شده نگه دارم؟
• چه اتفاقی خواهد افتاد اگر نیاز داشتم سریعتر از آنچه انتظارش را داشتم کسب و کارم را گسترش دهم؟
اگر مطمئن نیستید که چطور به این سوالات پاسخ دهید، از یکپارچه ساز سیستم خود بپرسید. آنها ممکن است بتوانند به شما کمک کنند تا اهداف بلند مدتتان در نظارت تصویری را با اهداف کسب و کار شما در یک راستا قرار دهند و تجهیزاتی به شما پیشنهاد دهند که قابل گسترش به آن اندازه باشد.

7- آیا همه NVRها شبیه هم هستند؟

NVRها در اشکال و اندازه های مختلف عرضه میشوند. برخی به شکل یک دستگاه ایستاده و برخی دیگر قابل نصب درون رک های سرور هستند. بسیار حائز اهمیت است که بهترین فاکتورها را بر اساس نیاز و فضای دفتر کار خود در نظر بگیرید.
در خاطر داشته باشید، شکل و اندازه یک NVR تنها فاکتوری است که باید پیش از خرید یک سیستم نظارت تصویری در نظر بگیرید. البته ما پیشنهاد میکنیم که موارد دیگری همچون مشخصات سخت افزاری، ویژگی ها و راه های ارتباطی آن را بعنوان مثال در انتخاب خود بگنجانید. برخی NVRها، برای مثال، امکان ایراد یابی از راه دور، مدیریت دستگاه و امکان روشن شدن از طریق POE سوئیچ را دارند.

8- اگر NVR از کار افتاد چه؟

همیشه همه اختلالات قابل اجتناب نیستند، اما اگر چنین اتفاقی افتاد، میتواند تاثیر گسترده ای بر کسب و کار شما بگذارد. خرید از یک یکپارچه ساز یا یک تولید کننده با حسن شهرت که پشتیبانی فنی در کلاس جهانی برای شما فراهم کند میتواند به شما کمک کند که تجهیزاتتان را هر چه سریعتر دوباره راه اندازی کنید. در اینجا به چند مورد دیگر که بهتر است در خاطر داشته باشید اشاره میکنیم.
1. گارانتی تعویض: آیا NVR شامل گارانتی تعویض میشود؟ اگر چنین است، چند سال این گارانتی تعویض ادامه دارد، و چه مواردی را پوشش میدهد؟ برخی تولید کنندگان گارانتی تعویض چند ساله با امکان تمدید آن را ارائه میدهند.
2. پشتیبانی فنی با کیفیت: با چه سرعتی یک متخصص پشتیبانی فنی میتواند برای حل مشکل به شما کمک کند، و چقدر راحت امکان دسترسی به این فرد را دارید؟ آیا فقط از طریق تلفن یا اینترنت قابل دسترسی هستند یا خدمات بازدید در محل هم ارائه میدهند؟
3. افزونگی برای ضبط: افزونگی یا Redundancy به شما اجازه میدهد که دیتای خود را همزمان در چند محل ذخیره کنید و به شما اطمینان میدهد که اگر زمانی بخشی از سیستم ذخیره ساز دچار مشکل شد، نسخه پشتیبان تصاویر ضبط شده ذخیره شده است.
4. کیفیت تولید کننده: بسیار مهم است که پیش از خرید کیفیت سیستم را با دقت بررسی کنید. با وجود اینکه هر دستگاه NVRی ممکن است بطور ناگهانی از کار بیوفتد، سامانه هایی که بالاترین کیفیت را ارائه میدهند بسیار کمتر از بقیه چنین اتفاقی برایشان خواهد افتاد.

9- هزینه NVRها چقدر است؟

در بازار امروز از لحاظ انواع NVR کمبودی وجود ندارد. در عین حال که این موضوع دست شما را برای انتخاب  از میان برند ها و سامانه های مختلف باز میگذارد، بخاطر داشته باشید که هر چقدر هزینه کنید به همان میزان دریافت خواهید کرد. در عین حال که یک سامانه ممکن است هزینه کمتری داشته باشد، اما ممکن است امنیت و قابلیت اطمینان کمتری از یک گزینه گرانتر داشته باشد.
فراموش نکنید که فراتر از برگه مشخصات را نگاه کنید. این فقط بخشی از پازل بزرگتر است. اغلب فراهم کننده ها نسخه های دمو، ابزار های طراحی و دیگر منابع مکمل را به شما پیشنهاد میدهند که به شما کمک خواهد کرد تا یک سامانه ضبط تصاویر که برای شما مناسب باشد را انتخاب کنید.

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :