آخرین اخبار و مقالات
1402/09/10 02:57

چگونه هوش مصنوعی و بینش کامپیوتری آینده فروشگاه ها را رقم میزند - بخش دوم

مدیریت موجودی ارتقا پیدا می کند

کمبود موجودی یکی از ناراحتی‌های عمده خریداران است و می‌تواند منبع از دست دادن درآمد باشد. بر اساس تجزیه و تحلیل NielsenIQ  از در دسترس بودن کالاها در قفسه - یعنی تعداد محصولاتی است که برای خرید در یک مکان و زمان معین در دسترس هستند - قفسه های خالی تنها در سال 2021 برای خرده فروشان ایالات متحده هزینه 82 میلیارد دلاری را به همراه داشت که می شد از آن جلوگیری کرد.
به طور سنتی، کارکنان شما به صورت دستی قفسه ها را از نظر میزان موجودی بررسی می کنند و محصولات را در ساعات استاندارد روز تکمیل می کنند. با این حال، شکاف بین شناسایی و ذخیره مجدد می تواند یک فرصت از دست رفته را برای شما برای ایجاد فروش، به ویژه در مورد اقلام محبوب نشان دهد.
بینش کامپیوتری می تواند در این مورد کمک کند. دوربین‌های ماژولار یا کامل می‌توانند تصاویر ویدیویی از قفسه‌های شما ضبط کنند، در حالی که الگوریتم یادگیری ماشینی و پردازش تصویر داده‌های موجود در انبار و در دسترس بودن را تجزیه و تحلیل می‌کند. هنگامی که نیاز به تکمیل تشخیص داده شد، یک هشدار بی‌درنگ به داشبورد یا برنامه تلفن همراه ارسال می‌شود و کارکنان شما را از نیاز به ذخیره مجدد اقلام خاص مطلع می‌کند. این چابکی و انعطاف‌پذیری افزوده تضمین می‌کند که سطح کالاها به خواسته‌های مشتریان شما پاسخگو باشد.
استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدن به اهداف پایداری
در حالی که به راحتی می توان تاثیر فوری استفاده از بینش کامپیوتری و هوش مصنوعی را در محیط فروشگاه خود مشاهده کرد، اما می توانید از این فناوری ها برای بهبود معیارهای پایداری خود نیز استفاده کنید.
شما می‌توانید هوش مصنوعی را برای نظارت بر سطح انبار خود پیاده‌سازی کنید و اطمینان حاصل کنید که مستقیماً به تقاضا پاسخ می‌دهید و از داشتن ذخایر اضافی که ممکن است از بین برود یا به محل دفن زباله برود اجتناب کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهای پیش‌بینی هوش مصنوعی برای مدیریت بهتر موجودی و کمک به دستیابی به اهداف کربن زدایی با نظارت بر میزان انتشار آن استفاده کنید. در خارج از چهار دیواری شما، هوش مصنوعی در شبکه تدارکات شما نیز مفید است و به بهبود دقت تحویل محصول و به حداکثر رساندن ظرفیت کامیون کمک می‌کند و در نتیجه از سفرهای غیرضروری که به انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

آینده خرده فروشی با وجود تجزیه و تحلیل ویدئویی

پتانسیل هوش مصنوعی در نظارت تصویری امیدوارکننده است. دوربین های شبکه مجهز به بینش کامپیوتری می توانند تجزیه و تحلیل ویدیو را بهبود بخشند، امکان تشخیص تهدید، تشخیص حرکت، تشخیص اشیا و درک بهتر رفتارهای درون فروشگاهی را فراهم کنند.
این به کارکنان شما اجازه می دهد تا بر ارائه خدمات با کیفیت بالا تمرکز کنند که تجربه مشتری را بهبود می بخشد و فروش مجدد و وفاداری به برند شما را تشویق می کند. همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی روندها و ترجیحات مشتریان استفاده کنید، که به شما کمک می‌کند تا موجودی، کمپین‌های بازاریابی و راه‌اندازی محصول را به طور مؤثرتری برنامه‌ریزی کنید. همچنین یک مزیت اضافی از نظر حمایت از اهداف پایداری شما وجود دارد. با استفاده از بینش های به دست آمده از این فناوری، می توانید اطمینان حاصل کنید که ضایعات را به حداقل می رسانید و تدارکات خود را بهینه می کنید.
اگرچه مزایای هوش مصنوعی مانند هر فعالیت جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها بسیار زیاد است، مهم است که قبل از اجرا، نگرانی‌های اخلاقی در مورد حفظ حریم خصوصی و سوء استفاده احتمالی از فناوری را در نظر بگیرید. این یک مسئله دائمی و همیشه در حال تکامل است که باید در تلاش برای ایجاد تغییراتی در سیستم نظارتی خود که فراتر از اطمینان از ایمنی و امنیت به کسب و کار شما کمک می کند، آن را دنبال کنید. استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی شما را قادر می سازد در نهایت تصمیمات تجاری بهتری بگیرید و در دراز مدت سود را افزایش دهید.
 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :