آخرین اخبار و مقالات
1402/09/22 06:59

بهبود تجربه مشتریان بانک با آنالیز تصویری و صوتی

بهترین راه برای متمایز شدن در یک بازار به شدت قانونمند که در آن محصولات تا حد زیادی برای هر مصرف کننده ای در دسترس است، چیست؟ و مهمتر از همه، چگونه وفاداری مشتری را در چنین بازار کالایی حفظ می کنید؟ این چالش برای بانک ها هم وجود دارد.
بسیاری استدلال می کنند که ارائه خدمات استثنایی به مشتری مسیری برای روابط مادام العمر با مشتری است. اما گفتنش راحت تر از انجام دادن است. مؤسسات مالی - و به ویژه بانک های کوچک - باید اطمینان حاصل کنند که هر تعامل با مشتریان خود ارزش افزوده دارد. از لحظه ای که مشتری از در عبور می کند تا لحظه ای که شعبه را ترک می کند، هر مرحله بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد
وقتی از دوربین صحبت میکنیم، اولین برداشت ممکن است نظارت باشد. نظارت تصویری برای سال‌ها بخش مهمی از زیرساخت‌های امنیتی بانک بوده است. با این حال، امروزه ویدئو علاوه بر امنیت، مزایای بی شماری را نیز به همراه دارد، به ویژه با توجه به تجزیه و تحلیل پیشرفته ای که اکنون در دسترس است. تجزیه و تحلیل ویدیویی برای افزودن بعد جدیدی از درک مشتری و ایجاد احساس استقبال و قدردانی در آنها ضروری است.
علاوه بر این، بانک‌ها هدف و کارکرد جدیدی را به فضای شعب خود مانند اتاق‌های اجتماع، فضاهای نمایشگاهی و کافه‌ها اضافه می‌کنند. در حالی که این نوع ابتکارات ترافیک شعبه را افزایش می دهند، بار کاری کارکنان را نیز افزایش می دهند. تجزیه و تحلیل ویدئو همچنین می تواند نقش ارزشمندی در بهینه سازی کارکنان و فضا داشته باشد، که هر دو برای ارائه خدمات عالی به مشتریان و پروژه های موفق تغییر شعبه بسیار مهم هستند.

جمع آوری دیتاهای مرتبط با تجربه مشتریان


تجزیه و تحلیل ویدیویی می‌تواند ابزار مؤثری برای ثبت رفتار مشتری ارائه کند. همچنین می‌تواند داده‌هایی را جمع‌آوری کند که می‌تواند با کاهش صف‌ها و با اطمینان از اینکه مشاوران کافی در زمان‌های شلوغ در دسترس هستند، به بهبود یا بهبود تجربه کلی مشتری کمک کند. یک تجربه دلپذیر، کارآمد و مفید برای رضایت مشتری اساسی است.
تجزیه و تحلیل ویدئویی تخصصی نیز می تواند برای شناسایی اطلاعات جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت و حتی خلق و خوی استفاده شود. چنین اطلاعاتی می‌تواند فرصت‌هایی را برای ارتباطات مناسب از طریق نمایشگرهای پویا ارائه دهد، اما همچنین تضمین می‌کند که سطح و نوع کارکنان می‌تواند برای جمعیت‌شناسی خاص مشتری بهینه شود.

مزایای اضافی استفاده از صدا در بانکداری

برای سال‌ها، فروشگاه های کوچک مزایای صدای داخل فروشگاه را برای بهبود تجربه مشتری تشخیص داده‌اند.زمان آن فرا رسیده است که موسسات مالی باید صدا را در استراتژی تحول شعب خود بگنجانند. در اینجا سه دلیل اصلی وجود دارد:
محیط مناسبی را با موسیقی پس زمینه ایجاد کنید که می تواند مفید باشد، به عنوان مثال، در مواقعی که مشتریان منتظر کمک هستند.
بهبود امنیت، به عنوان مثال در دستگاه های خودپرداز با اعلان های رویداد و تماس های مستقیم.
امکان تعریف مناطق مختلف صوتی در مکان های جداگانه در سراسر شعبه و مدیریت چندین مکان در هر زمان از راه دور را فراهم کنید.

تعمیق درک مشتری و ایجاد وفاداری

این استدلالی است که اغلب شنیده می شود: «بانک من مرا نمی شناسد و حتی متوجه نمی شود که من رفته باشم». در نتیجه، غیرمعمول نیست که مشتریان بیشتر از قبل بانک خود را تغییر دهند یا حتی چندین رابطه بانکی داشته باشند. بانک ها با وفادار نگه داشتن مشتریان با مشکل مواجه هستند. بنابراین، چرا نقاط تماس منفی را کاهش نمی دهیم، تجربه مشتری را افزایش نمی دهیم و وفاداری مشتری را حفظ نمی کنیم؟
خدمات شخصی که مشتریان هنگام درگیر شدن با یک برند دریافت می‌کنند، نه تنها در مورد رضایت خودشان، بلکه در توصیه‌های دهان به دهان به دیگران نیز حیاتی است. بانک‌ها با کمک تجزیه و تحلیل ویدیویی واقعاً می‌توانند مشتریان خود را بشناسند، تا جایی که اگر می‌خواستند، حتی می‌توانستند وقتی مشتریان خاصی وارد شعبه می‌شوند، به صورت شخصی از آنها استقبال کنند و به کارکنان اجازه دهند خدمات ساده‌تری ارائه دهند.
در یک بازار رقابتی فزاینده، ضروری است که بانک ها هر قدمی را برای بهبود و ارتقای تجربه مشتری بردارند و هر تعاملی را به تعاملی ارزشمند تبدیل کنند.
 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :