رویداد
1402/10/30 10:17

5 ترند فناوری که بر بخش امنیت در سال 2024 تأثیر می گذارد

حتی برای ما که دهه‌ها در صنعت فناوری کار می‌کنیم، سرعت تغییرات در 12 ماه گذشته فوق‌العاده بوده است.
بار دیگر، ما شکی نداریم که نوآوری‌های تکنولوژیک فرصت‌های بزرگ و چالش‌های پیچیده‌تری را نسبت به قبل به ارمغان می‌آورند، و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت را نشان نمی‌دهند. همگام شدن با تغییرات و پیامدهای آنها - برای فروشندگان، مشتریان و قانونگذاران - نیاز به تمرکز، انرژی و دقت دارد.
روندهای کلیدی تکنولوژیکی که می بینیم بر بخش امنیت در سال 2024 تأثیر می گذارد، منعکس کننده این محیط به سرعت در حال تحول است. مثل همیشه، آنها ترکیبی از فرصت‌ها هستند که باید در کنار چالش‌ها مورد توجه قرار گیرند.

1. پتانسیل هوش مصنوعی مولد در بخش امنیتی

پست های قبلی ترندهای فناوری، پتانسیل هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در بخش امنیتی را با تمرکز ویژه بر تجزیه و تحلیل پیشرفته در لبه شبکه در خود دوربین ها برجسته کرده است.
گسترش یادگیری عمیق روی لبه در حال افزایش است. تقریباً هر دوربین شبکه جدیدی که راه اندازی می شود دارای قابلیت های یادگیری عمیق است که دقت تجزیه و تحلیل را بسیار بهبود می بخشد. این قابلیت‌ها پایه و اساس ساخت راه‌حل‌های ابری مقیاس‌پذیر هستند، زیرا چنین الزامات پهنای باند بالا را از میان برمیدارند، پردازش در فضای ابری را کاهش می‌دهند و سیستم را قابل اعتمادتر می‌کنند.
با این حال، از نظر هوش مصنوعی، سال 2023 سالی بوده است که مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) به عنوان پایه‌ای برای هوش مصنوعی مولد، به آگاهی عمومی راه یافته‌اند. این شکل از هوش مصنوعی از ایجاد محتوای جدید - کلمات، تصاویر، حتی ویدئو - بر اساس درخواست‌ها و سوالات زبان طبیعی از کاربران پشتیبانی می‌کند.
هر کسب و کاری به دنبال استفاده بالقوه برای هوش مصنوعی مولد است و بخش امنیتی نیز از این قائله جدا نیست. در سال 2024، شاهد ظاهر شدن برنامه‌های مبتنی بر امنیت بر اساس استفاده از LLM و هوش مصنوعی خواهیم بود. اینها احتمالاً شامل دستیارهایی برای اپراتورها می‌شوند که به آنها کمک می‌کنند تا آنچه را که در یک صحنه اتفاق می‌افتد با دقت و کارآمدی بیشتر تفسیر کنند، و به عنوان پشتیبانی تعاملی مشتری، پاسخ‌های مفیدتر و کاربردی‌تر به درخواست‌های مشتریان ارائه می‌دهند. علاوه بر این، هوش مصنوعی مولد قبلاً ارزش خود را در توسعه نرم‌افزار ثابت کرده است و این یک مزیت در سراسر بخش امنیتی خواهد بود.
البته ما باید از خطرات و مشکلات احتمالی هوش مصنوعی مولد آگاه باشیم. بحث‌هایی در مورد اینکه کدام مدل‌ها و چگونه استفاده شود، و به‌ویژه در مورد استفاده از مدل‌های منبع باز در مقابل مدل‌های اختصاصی وجود خواهد داشت، اما بزرگترین خطر نادیده گرفتن آن خواهد بود.

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :