آخرین اخبار و مقالات
1396/12/27 16:38

ده تکنولوژی های برتری که سال 2018 را شکل می دهند از نگاه اکسیس

پیشتازان ارتباط مجازی نماینده رسمی اکسیس معرفی می کند:


هارا لیتوس، فیلسوف یونانی گفت: تنها ثابت در زندگی تغییر است و این مطمئنا برای هر کسی که در زمینه های مرتبط با تکنولوژی یا مبتنی بر تکنولوژی کار می کند (که این روزها دو چندان است) درست است. سرعت نوآوری های تکنولوژیکی چنین است که حتی ظریف ترین آینده ای که تصور می شود، به نظر می رسد که آنها به راحتی می توانند به واقعیت تبدیل شوند.
همانطور که فن آوری های موجود به بلوغ می رسند، تحولات پیش بینی نشده سریع تر می آیند و نوآوری ها را از برنامه های کاربردی مصرف کننده به کسب و کار (و برعکس) می گیرند؛ ضروری است که ما دائما در جستجوی یافتن آنهایی باشیم که می توانند ارزش کسب و کار خود را از مشتریان ما افزایش دهند.
همانطور که پیش بینی می کنیم تا سال 2018، من همکاری خود را با همکارانم برای شناسایی برخی از روند هایی که فکر می کنیم بر کسب و کار و صنعت تاثیر می گذارد انجام میدهیم.

1. حرکت به سوی لبه شبکه

اکسیس دو روندی که در سال های اخیر با آن آشنا شده بودید - محاسبات ابری و اینترنت اشیاء - به مزایای غیر قابل انکار برای کسب و کار و مصرف کنندگان به طور یکسان تحویل داده اند. اما آنها همچنین با پیامدهایی همراه هستند: افزایش بزرگی در مقدار داده ها که از دستگاه های متصل به مرکز داده برای پردازش و ذخیره سازی و پهنای باند مورد نیاز منتقل می شود. مفهوم جدید "محاسبات لبه" (Edge Computing)با انجام پردازش داده ها در لبه شبکه، در نزدیکی دستگاهی که داده ها را ایجاد می کند، این مسئله را کاهش می دهد. انجام این کار به طور قابل توجهی پهنای باند مورد نیاز بین سنسور ها و دستگاه ها و مرکز داده را کاهش می دهد. حرکت بیشتر به سوی محاسبات لبه مربوط به نگرانی های بالقوه در اطراف تمامیت داده ها و حفظ حریم خصوصی: شناسایی و ایجاد داده های رمز شده در داخل دستگاه در لبه قبل از انتقال به مرکز داده پاسخ احتمالا به این نگرانی ها خواهد بود.
دوربین های شبکه، سنسورهای صوتی و دیگر دستگاه هایی که در لبه شبکه قرار دارند - پیچیده تر و با کیفیت تر می شوند و نیاز به هماهنگ کردن بین هر دو محاسبه ابری و دامنه محاسبات لبه دارند.

2. ادغام سیستم های پردازش ابری

با وجود حرکت به سوی محاسبات لبه، همان طور که در بالا ذکر شد، محاسبات ابری هنوز در زیرساخت های IT نقش مهمی ایفا خواهد کرد، اما محاسبات ابری می تواند تصور یک نهاد واحد را به وجود آورد، البته، چندین ابر در سراسر جهان استفاده می شود. با افزایش تعداد شرکت های خدمات مبتنی بر ابر ارائه می شود، سیستم Eco به طور فزاینده ای تبدیل به نقطه مورد نظر یکپارچه سازی می شود، و از سیستم های سنتی موجود استفاده نمیشود.
یکی از مزایای ادغام میان سیستم های پردازش ابری کاهش قابل توجه در خدمات داخلی IT است. علاوه بر این، خدمات کامپوزیت پیشرفته از ارائه دهندگان متعدد می تواند ایجاد شده و توسط API های سرویس های غنی، از جمله تجزیه و تحلیل داده ها، مدیریت محتوا و ذخیره سازی، و کاهش زمان به بازار و به سرعت در حال افزایش مقیاس. هر سازمانی که سرویس های مبتنی بر ابر را ارائه می دهد باید فرصت ادغام با سرویس های مرتبط را برای ارزش افزوده به مشتریان و شرکا بررسی کند.

3. آموزش عمیق و ماشینی

ما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که با استفاده از مزایای فراگیر معماری های یادگیری عمیق و یادگیری ماشین شروع می شود: ما مجموعه های زیادی از داده ها را برای تجزیه و تحلیل، قدرت پردازش در دسترس برای انجام آن در طیف زمانی معقول، الگوریتم های پیچیده و وزن از موارد مورد استفاده برای یادگیری استفاده می کنیم. هنگامی که برخی از تظاهرات چشمگیر از کاربرد یادگیری عمیق مربوط به تفسیر تصویر، تشخیص گفتار و حمایت از تصمیم گیری، پتانسیل تجزیه و تحلیل در بخش ایمنی و امنیت آشکار است.
در یک سطح نسبتا پایه، برنامه های کاربردی یادگیری عمیق، تشخیص حرکت تصویر، تشخیص چهره (و منطقه ای که شرکای Axis تا انجام برخی از کارهای پیشرو را انجام می دهد )، ردیابی فردی و سرکوب آلارم های نادرست را بهبود می بخشد. این سیستم طراحی، پیکربندی، بهینه سازی و مدیریت دستگاه را پشتیبانی می کند. فراتر از این، به عنوان برنامه های توسعه، فرصت قابل توجهی برای تجزیه و تحلیل پیش بینی شده است که منجر به پیشگیری از حوادث مانند : جلوگیری از وقایع تروریستی تا حوادث لغزش و سقوط؛ از مسائل مربوط به ترافیک تا سرقت و حتی خودکشی های راه آهن را پوشش داده میدهد.
هنوز هم روزهای اولیه است. توسعه در حال حاضر سریع و غیر قابل پیش بینی است و تقاضای قدرت پردازش بسیار زیاد است، اما پتانسیل یادگیری عمیق، که در نهایت ممکن است به سیستم های مستقل منجر شود، بزرگ است.

4. شخصی سازی در مقابل حریم خصوصی

یکی از برنامه های بالقوه یادگیری عمیق می تواند در ارائه خدمات بسیار شخصی باشد. تصور کنید یک محیط خرده فروشی که در آن چهره مشتری پس از ورود به فروشگاه شناخته شده است، و سپس در دستگاه تلفن همراه خود بر اساس خرید قبلی آفرها برای او ارسال میشود و همچنین خریدهای قبلی او را نیز یادآوری میکند. اما پس از آن، فقط به این دلیل که چیزی می تواند انجام شود، لزوما به این معنی نیست که باید باشد، و این مثال بلافاصله باعث افزایش نگرانی در مورد حریم خصوصی و نحوه استفاده از اطلاعات شخصی توسط شرکت ها و سازمان های دیگر می شود.
برای رسیدگی به این نگرانی ها، قانون ایجاد می شود. در اتحادیه اروپا، مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی ( GDPR ) که آخرین مهلت تطبیق آن در ماه مه 2018 است، حفاظت از داده ها را برای افراد در داخل اتحادیه اروپا، هر جا که داده ها برگزار می شود یا مورد استفاده قرار گیرد، متحد خواهد گردید.
اما آیا با انگیزه قانونی یا به سادگی خواسته های مشتریان و شهروندان در انجام کار درست، تعادل شخصی سازی با حفاظت از داده های فردی و حفظ حریم خصوصی، در همه سال های آینده در همه سازمان ها ، در این راه پیاده می شوند.

5. امنیت سایبری

یک بار دیگر، همانطور که در سال گذشته نیز انجام شد ، امنیت سایبری باید در لیست روند برای 12 ماه آینده و فراتر از آن ظاهر شود. افزایش پایدار امنیت سایبری یک وظیفه بی پایان است، زیرا مجرمان سایبری با رضایت هرگز متوقف نخواهند شد و از آسیب پذیری در هر تکنولوژی جدید بهره برداری می کنند. همان طور که تعدادی دستگاه متصل به صورت فزاینده ای رشد می کنند، نقص های بالقوه ای نیز ایجاد می شود که اگر به صورت غیرقانونی باقی بماند، می تواند فرصتی برای شکستن شبکه ها، برداشتن زباله ها یا به عبارت ساده تر، خراب شدن هزینه ها را فراهم کند. سال 2018 بدون شک حملات و آسیب پذیری های بیشتری را در معرض قرار می دهد. پاسخ این است که کارآیی و یک فرآیند سیستماتیک برای اطمینان از اینکه تکه ها در اسرع وقت به اجرا در می آیند.

6. بستر های نرم افزاری برای به دست آوردن مزایای کامل IoT

صحبت از IoT (پیشینه های آن برای امنیت ) به نقطه ای رسیده است که می توان داده ها را محاسبه، جمع آوری و تجزیه و تحلیل کرد و شبکه دستگاه های متصل را به صورت موثر مدیریت کرد، استفاده از یک معماری مقیاس پذیر است. چنین پلتفرم IoT به اصطلاح اجازه می دهد تا تجهیزات از فروشندگان گروه های مختلف، همکاری و به راحتی تبادل اطلاعات برای ایجاد سیستم های هوشمند با استفاده از زیرساخت های شبکه موجود انجام شود. شرکت های متعددی، هر دو ارائه دهنده خدمات فن آوری و ورودی های جدید بازار، سیستم عامل هایی را قادر می سازند که از دستگاه های IoT پشتیبانی کنند، و سال آینده بلوغ بیشتری را شاهد خواهیم بود. با این حال، چه چیزی برای آینده مهم خواهد بود، استانداردهای جدید بین المللی یا واقعی برای ایجاد قابلیت همکاری بین سیستم عامل های مختلف IoT است و از سیستم های واقعی سازنده سیستم عامل پشتیبانی می کند.

7. بلاکچین: بیش از بیت کوین

برای بسیاری، blockchain و Bitcoin تبدیل به مترادف شده اند. در حقیقت، آنها کاملا جداگانه هستند و در حالی که بیت کوین از بلاکچین به عنوان پایه آن استفاده می کند، پتانسیل بلاکچین برای کنترل تقریبا هر چیزی که ارزش دارد تقریبا بی حد و حصر است. به عنوان یک صفحه باز و منحصر به فرد، که می تواند معاملات را بین دو طرف به طور موثر و با روش قابل اثبات و دائمی ضبط کند، در سال آینده، بلاکچین را در چندین کاربرد در بخش های مختلف آزمایش خواهد کرد.
در صنعت ما، با توجه به اینکه بلاکچین امکان احراز هویت هر محتوی را فراهم می کند، بلاکچین می تواند برای تأیید محتوای ویدئو از منابع مختلف - مانند تلفن های همراه عمومی و دوربین های تحت پوشش قانونی - برای استفاده در تحقیقات قانونی مورد استفاده قرار گیرد. فراتر از داده های ویدئویی، بلاکچین همچنین می تواند برای تأیید صحت دستگاه های متصل به شبکه دوربین استفاده شود.

8. شکستن سیلوهای شهر هوشمند

مفهوم یک شهر هوشمند (و در نتیجه شهرهای امن) چیز جدیدی نیست. برای چندین سال، تعداد روزافزون سنسورهای مختلفی که در            محیط های شهری قرار می گیرند کمک به حل موارد خاص استفاده از اجرای قانون برای نظارت بر کیفیت هوا می باشند. همانطور که جمعیت جهان به طور فزاینده در شهرهای مختلف زندگی می کنند - در سال 2050 بیش از 25 درصد مردم در شهر زندگی می کنند. استفاده از سنسورها برای کمک به ایجاد محیط های قابل استفاده، پایدار و ایمن تنها افزایش می یابد.
با این حال، یک شهر هوشمند واقعی، چشم انداز توسعه شهری است که فناوری اطلاعات، ارتباطات و اینترنت (IoT) را به طور ایمن برای مدیریت دارایی های شهر مدیریت می کند. این دارایی ها شامل سیستم های اطلاعاتی ادارات دولتی، مدارس، کتابخانه ها، سیستم های حمل و نقل، بیمارستان ها، نیروگاه ها، شبکه های آبرسانی، مدیریت زباله، اجرای قانون و خدمات اورژانسی و دیگر خدمات اجتماعی است.
به طور سنتی، بسیاری از این خدمات منحصر به فرد در سیلوها عمل می کنند. و این تحقق چشم انداز شهر های هوشمند است. شهر تنها زمانی می تواند "هوشمند" باشد که تمام داده هایش باز و قابل استفاده در هر سرویس باشد. برای مقابله با چالش های شهری مانند ایمنی و امنیت شهروندان، ترافیک، زیرساخت های پیری و پاسخ به وقایع مانند بلایای طبیعی و حملات تروریستی، نیاز به تجزیه و تحلیل هماهنگ داده های موجود برای ارائه پاسخ مناسب و موثر است.

9. سنسورهای غیر بصری ابعاد جدیدی را به ارمغان می آورند

تا همین اواخر، اطلاعات اولیه - نه تنها - اطلاعاتی که در اختیار اپراتورهای نظارتی بود، ویدیوئی بود که به وضوح تنها چشم انداز دوبعدی را ارائه می داد. با استفاده از سنسورهای جدید و غیر بصری، این دیدگاه چند بعدی خواهد شد و اطلاعات فراوانی را ارائه می دهد که برای ارزیابی سریع تر و دقیق تر موقعیت ها امکان پذیر است و بنابراین فعال کردن یک پاسخ مناسب و به حداقل رساندن آلارم های دروغین انجام میپذیرد.
به عنوان مثال، فناوری رادار برای تشخیص حرکت از امواج الکترومغناطیسی استفاده می کند. رادار حساس به چیزهایی است که به طور معمول آلارم های دروغین مانند حرکت سایه ها یا پرتوهای نور، حیوانات کوچک، باران های قرمز یا حشرات، باد و هوا را  می تواند با جزئیات دقیق موقعیت و مسیر دقیق هر جسم در اختیار شما قرار دهد.  در حالی که تصویربرداری حرارتی یک تکنولوژی غیر بصری است که در حال حاضر نسبتا ثابت است، پیشرفت در دقت تشخیص صدا ، که آیا یک پنجره سر و صدای پرخاشگر - به این معنی است ،صدا که یکی دیگر از ورودی های مفید است که ممکن است از دست رفته در صرفا راه حل مبتنی بر ویدئو

10. دستیار مجازی و واقعیت افزوده جهش به کسب و کار

سال گذشته شاهد پذیرش مشتریان مجازی از مصرف کنندگان بودیم. آمازون، الکسا، صفحه اصلی گوگل، اپل سیری و کورتانا مایکروسافت، به عنوان تکنولوژی برای کمک به مردم برای مدیریت زندگی روزمره خود دست یافتند، و فناوری های آینده مانند Facebook M فقط برای این کار خواهد بود. اجتناب ناپذیر است که همین تکنولوژی ها راه خود را به محیط کسب و کار تبدیل می کنند؛ همانطور که مصرف کنندگان از همان سطح از کمک های تکنولوژیک در حال کار در خانه ها هستند. به خصوص برای ارائه دهندگان محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری پیچیده و پیچیده، پشتیبانی مجازی در مشخصات، نصب، پیکربندی و مدیریت بیش از انتظار میباشد و این یک ضرورت خواهد بود.
به طور مشابه، واقعیت تقویت شده (AR) یک تکنولوژی است که تا به امروز در نیش های خاصی نظیر ارتش و حمل و نقل هوایی وجود دارد اما دوباره توان بالقوه زیادی در عرصه ی کسب و کار را نشان می دهد، به ویژه که در حال حاضر به عنوان یک فن آوری در دستگاه های تلفن همراه قرار دارد.
یکی از فرصت های آشکار برای AR در عرصه ی کسب و کار، نصب و نگهداری راه حل های تکنولوژیکی است، که در آن دستورالعمل های بصری را می توان بر روی دنیای واقعی تکنسین ها برای کمک به آنها در کار گذاشت. در ارتباط خاص با کسب و کار ما، با استفاده روزافزون از سنسورهای غیر بصری و تجزیه و تحلیل برای اضافه کردن دقت و دیدگاه های بیشتر برای اطلاعات بصری، مصرف کنندگان نظارت تصویری از AR استفاده می کنند تا این منابع داده ها را با هم در یک نمایه به ارمغان بیاورند تا پاسخ سریع تر و مناسب تر بدهند.
 
 اکسیس موارد بالا را به عنوان مهمترین شاخص های سال 2018 معرفی مینماید.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :