آخرین اخبار و مقالات
1398/01/20 10:15

دنیایی پایدار با حسگر ها و دوربین های نظارت تصویری

چگونه دوربین های نظارت تصویری و حسگر هامی توانند به ما کمک کنند تا به دنیایی با منابع پایدار [و تجدید پذیر] دست یابیم

پایداری منابع یکی از موضوعات مورد بحث در کسب و کار ها می باشد. همینطور که مردم درک بیشتری نسبت به میزان تاثیر وجودی انسان در جهان هستی پی می برند، راهکار های جدید برای چگونه بهبود بخشیدن به شیوه زندگی مان و برخوردمان با محیط زیست پیرامونمان در حال شکل گیری و نوآوری می باشد.
در همین زمان ما دو موضوع که در بخش امنیت بسیار رواج دارد را مشاهده می کنیم که یکی از آنها استفاده از تکنولوژی های موجود برای ارائه مزیت های زیست محیطی و دیگر ادغام با تکنولوژی های جدید تر مثل استفاده از حسگر ها در دستگاه های گوناگون تا آن دستگاه ها قادر باشند اقدامات و تصمیماتی هوشمندانه بگیرند. پس چگونه این ایده ها در کنار هم جمع می شوند برای کمک به ایجاد یک آینده پایدار تر و ایمن تر برای نسل های آینده در کنار هم جمع می شوند.

Sustanable energy

ارتباط بهره گیری از حسگر ها با پایداری منابع

بخشی از چشم انداز توسعه پایدار که مناطقی که بسیار مشکل ساز هستند را تحت کنترل داشته باشید و از برداشت منابع و معادن به صورت بی رویه جلوگیری کنیم
شهر هایی که امروزه ما در آن زندگی می کنیم مبتنی بر انرژی و منابع پایدار نیستند اگر ما قصد بهبود بهبود پایداری را داشته باشیم باید به مسائل چندین حوزه رسیدگی کنیم و این همان جایی است که با استفاده از تکنولوژی های جدید و تکنلوژی های موجود می تواند کمک کند.
شهر ها در بسیاری از مناطق در حال حاضر مجهز به سیستم امنیتی با سطح بالائی از نظارت می باشند در حالیکه این امکان وجود دارد که در بعضی مناطق سطح نظارت در حد ابتدائی نیز باشد. که یک شبکه یا زیر ساخت را فراهم می کند که در آن نرم افزار، دوربین ها و سایر دستگاه ها می توانند برای نظارت بر محیط زیست و بهبود پایداری استفاده شوند.
​حسگر های اینترنت اشیاء (Internet of Thing) یک راه عالی برای جمع آوری اطلاعاتی می باشند که با دید تصویری به تنهایی قابل جمع آوری نیستند. آنها اغلب می توانند حتی بیشتر از انسان ها شناسائی کنند. مانند سطح آلاینده ها در هوا، میزان نویز و ارتعاشات. بنابراین آنها علاوه بر مفید بودن برای بسیاری از راهکار های نظارتی مبتنی بر دوربین با اجازه دادن به کاربران برای نظارت مناطق تهدید پذیر همزمان می توانند برای سنجش عامل های زیست محیطی نیز مورد استفاده قرار گیرند. به طور مثال این حسگر ها می توانند به یک پایگاه داده متصل شوند

برای مثال ، حسگر ها می توانند به یک پایگاه داده مرکزی متصل شوند و اطلاعات مورد نیاز بسیاری از مشخصه های مربوط به پایداری منابع زمین را تحت نظر داشته باشند و در صورت رد شدن مقدار آن از حد مجاز مقامات مسئول را از طریق یک اعلام خطر سیستمی مطلع کنند. این نوع تجزیه و تحلیل داده ها می توانند به بسیاری از شهر ها کمک کنند تا با استفاده از سنسورها هدف و ماموریتشان در زمینه پایداری منابع زمین تا سال 2030 محقق شود.

استفاده از چندین دستگاه برای جلوگیری از بروز مشکلات

امروزه ​حسگر ها می توانند برای نظارت و پایش محیط زیست نیز استفاده شوند، چیزی که ارتباط دوربین ها و سنسور ها را موثر می کند قابلیت ترکیب و بهم متصل کردن تمام داده ها از انواع مختلف برای تجزیه و تحلیل می باشد. و نه تنها سنسور هایی به دوربین متصل می شوند بلکه اطلاعات جمع آوری شده از چندین دستگاه و حسگر های مختلف روی تصویر ارسالی از دوربین حک می شودف به طور تصویر یک محیط به اپراتور نشان داده می شود و همزمان روی تصویر میزان وزش باد و آلایندگی هوا و ...نشان داده می شود

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :