آخرین اخبار و مقالات
1402/01/20 02:15

هوش مصنوعی در موسسات مالی

همانطور که ما به آنچه که باعث تغییر در صنعت مالی می شود نگاه می کنیم، نوآوری متمرکز بر فناوری به وضوح یک نیروی محرکه است که چگونگی استفاده بسیاری از مصرف کنندگان از خدمات مالی را شکل می دهد. بانک‌های سنتی و اتحادیه‌های اعتباری به سرعت متوجه ورود بازیگران فناوری مالی جدید به تجارت خدمات مالی می‌شوند. فین‌تک ها به دنبال کسب جایگاهی برای ارائه خدمات مالی به نسل جوان‌تر علاقمند به فناوری است. به منظور حفظ و جذب مشتریان جدید موسسات مالی سنتی، آنها مایلند تجربه مشتری را در مکان های خرده فروشی اندازه گیری و بهبود بخشند. در جلساتی که با مؤسسات مالی داشتیم، هدف آنها استفاده از سرمایه‌گذاری در فناوری نظارت تصویری نوآورانه است. با افزایش تعداد دوربین‌هایی که برای نظارت بر اموال عمومی و خصوصی در سراسر جهان استفاده می‌شوند، تقاضا برای استفاده از هوش مصنوعی (یا "AI") برای استفاده از ابرداده (Meta-Data) در استریم های ویدئویی که می‌توانند هنگام استفاده ازدوربین های آی پی هوشمند استفاده شوند، افزایش می‌یابد. چه جمع‌آوری داده‌ها برای یک کسب‌وکار برای بهبود عملکردش باشد و چه دریافت هشدار به دلیل یک مشکل امنیتی یا ایمنی، ثابت شده است که دوربین‌ها چیزی فراتر از ابزارهایی بررسی هستند بلکه یک ابزار واکنشی هستند.

به دلیل ماهیت سرباری هوش مصنوعی بر روی سخت‌افزار، به طور سنتی یک سرور برای اجرای نرم‌افزار و ارائه قدرت پردازش مورد نیاز برای عملکرد درست هوش مصنوعی، به یک VMS نیاز دارد. این نیاز به سرور سنتی بسیاری از پروژه های مورد نظر را هزینه بر یا پیچیده می کند.

برای رفع این مشکل، Axis Communications اولین دوربین خود را با واحد پردازش یادگیری عمیق ("DLPU") در ژانویه 2021 منتشر کرد. این به دوربین های Axis با تراشه قدرتمند DLPU اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل های هوش مصنوعی شخص ثالث را مستقیماً روی دوربین از طریق برنامه دوربین AXIS میزبانی کنند. پلتفرم ("ACAP") بدون نیاز به سرور. در حالی که اجرای تجزیه و تحلیل بر روی یک سرور در مکان از لحاظ تاریخی مزایای عملکردی را به همراه داشته است، پردازش قدرتمند روی برد اکنون در را برای مزایای راه حل جدید در لبه باز می کند. تجزیه و تحلیل لبه، تجزیه و تحلیل ویدیویی است که داده های ویدیویی را دقیقاً روی دوربین - نزدیک به جایی که گرفته شده است - به جای روی سرور یا ابر پردازش و تجزیه و تحلیل می کند. قابلیت‌های یادگیری عمیق درون‌برد فرصتی منحصر به فرد برای ارائه‌دهندگان راهکار برای توسعه برنامه‌های شخص ثالث مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند مشکلات خاصی را حل کند.

در بخش مالی، موسسات خرده فروشی بر ارائه بهترین تجربه ممکن برای مشتری متمرکز هستند. در برخی مناطق کشور مشکلی که به وجود آمده، پرسه زدن مردم در باجه های خودپرداز است. سرگردانی یک سری مشکلات برای ریسک، مسئولیت، امنیت، ایمنی و تجربه مشتری در هنگام تلاش برای استفاده از دستگاه خودپرداز ایجاد می کند. یک تحلیل پیشرفته توسط یک شرکای Axis ایجاد شد که از تراشه جدید DLPU برای حل این مشکل برای یک موسسه مالی خرده‌فروشی استفاده می‌کرد.

​موردپژوهی: همه انواع AI برابر نیستند

یکی از مؤسسات مالی خرده‌فروشی بزرگ ایالات متحده با مشکلی به اکسیس رسید: افرادی که پرسه می‌زنند یا حتی در باجه های خودپرداز می‌خوابند. هزینه های گشت زنی و جابجایی افراد، نظافت و تعمیر باجه ها و نگرانی های ایمنی برای مشتریان خرد بانکی و تعاونی های اعتباری، رسیدگی فوری به این موضوع را ضروری کرد. برای مقرون به صرفه بودن در بسیاری از مکان ها، یک راه حل مبتنی بر سرور نمیتواند جز گزینه های باشد.

قبل از هوش مصنوعی، شرکت‌ها از نرم‌افزار پردازش تصویر (که به عنوان هوش مصنوعی به بازار عرضه می‌شوند) استفاده می‌کردند تا در صورت تغییر کنتراست تعداد زیادی پیکسل در مجاورت هم، هشداری را ایجاد کنند. این کار دو مشکل داشت: اول، چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث تغییر پیکسل‌ها شود، بنابراین هشدارهای نادرست یک مشکل بود. ثانیاً، اگر شخصی توقف کند، هیچ پیکسلی تغییر نمی کند، بنابراین فرد دیگر شناسایی نمی شود. مؤسسه مالی خرده‌فروشی مورد نظر ابتدا این فناوری را امتحان کرد، اما زمان راه‌اندازی طولانی، و تعداد خطاها و موارد مثبت کاذب آن را برای مشتری غیرقابل استفاده کرد.

Axis با AiDANT Intelligent Technology، شریک فناوری Axis که در زمینه هوش مصنوعی بینایی کامپیوتری تخصص دارد، و اولین شرکتی در جهان که نرم‌افزار هوش مصنوعی را به‌طور کامل روی دوربین Axis به‌عنوان ACAP بدون سرور قرار داد، تماس گرفت. این مؤسسه مالی AiDANT Aware، یک AiDANT ACAP را روی دوربین‌های Axis DLPU خود برای اجرای پایلوت نصب کرد. AiDANT Aware به طور کامل روی دوربین بدون سرور اضافی اجرا می شود و از یادگیری ماشینی واقعی برای شناسایی افراد و مدت زمانی که در آنجا بوده اند استفاده می کند. افراد را ردیابی می کند و در صورتی که فردی بیش از زمان مشخصی در آن مکان باشد و برای شناسایی نیازی به حرکت افراد ندارد، هشدار ارسال می کند. حتی افرادی را شناسایی کرد که بی حرکت و تا حدی با پتو پوشیده شده بودند. برخلاف فناوری قبلی که مشتری مالی استفاده می کرد، AiDANT Aware در چند دقیقه نصب و پیکربندی شد.

در پایان پایلوت، مشخص شد که با دقت بیش از 95 درصد با موارد مثبت کاذب بسیار کمی موفق است. AiDANT Aware اکنون توسط بانک های متعددی در کشورهای مختلف در سراسر جهان به صورت آزمایشی اجرا می شود.

این نشان می دهد که زمانی که یک کلاینت هوش مصنوعی یا سایر سیستم های آنالتیک پرکاربرد را به عنوان بخشی از راه حل امنیتی خود می خواهد، یک راهکار بزرگ مبتنی بر سرور تنها گزینه ما نیست. با نصب بیشتر دوربین‌های Axis با تراشه‌های DLPU، نصب آنالتیک بر روی دوربین بدون سرور به دلیل سادگی، انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه‌ها محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :